Protocol sv Zalk - start seizoen 2020-2021

26 augustus 2020 8:30

Het sportseizoen is weer van start gegaan, wel met de nodige maatregelen/ richtlijnen.
Hieronder volgt ons protocol. Wij verwachten van onze leden en bezoekers dat een ieder zich aan die richtlijnen houdt.

Algemene regels:

• Heb je gezondheidsklachten, duidend op Covid-19? Blijf thuis en laat je testen.
  • Volg ten alle tijden de richtlijnen van het RIVM!
  • Volg altijd de aanwijzingen van het bestuur en de medewerkers op.
  • Houdt langs de lijn, in de kantine én in de kleedkamers 1,5 meter afstand van elkaar! M.u.v. mensen behorende tot één huishouden én jeugd t/m 18 jaar.

Aanwezigheid:

• Iedereen moet zich vooraf desinfecteren. Desinfectiemiddelen zijn aanwezig bij het gebouw.
  • Op zaterdag dienen alle toeschouwers en niet spelende leden zich verplicht te registeren. Registratie kan per QR-code of schriftelijk.
  • Iedereen boven de 18 jaar dient 1,5 meter afstand van elkaar te houden!
  • Voor toeschouwers: er is voldoende ruimte om het hele veld om de wedstrijd te bekijken, om de 1,5 meter afstand in acht te houden. Blijf bij drukte niet allemaal aan de kant van de kantine staan, maar benut de gehele ruimte rondom het veld!
    • Bij slechte weersvoorspellingen (regen), neem uw eigen paraplu mee! Wij beschikken namelijk niet over voldoende plekken om te schuilen tegen de regen om de 1,5 meter afstand te kunnen waarborgen.
    • Vermijd schreeuwen en uitgebreid juichen.

Sporters 18+:

• Kleedkamers zijn beschikbaar, echter voor max. 8 personen. Max. 2 personen kunnen zich tegelijkertijd douchen. Zie de markeringen die zijn aangebracht. Houdt ook in de kleedkamer 1,5 meter afstand van elkaar.
  • Wedstrijdbesprekingen het liefst buiten op het veld, anders verdeeld over 2 kleedkamers.
  • Houdt voor en na de wedstrijd en/of training 1,5 meter afstand van elkaar.
  • Neem je eigen bidon mee, deel deze niet met andere medespelers.
  • Bij uit-wedstrijden: controleer zelf eerst het protocol van de betreffende club waar je moet voetballen. Zo kom je niet voor verrassingen te staan.
    • M.b.t. vervoer naar de uit-wedstrijden, ons advies is, volg de richtlijnen van het RIVM. Wel wijzen we  jullie allemaal op het gebruik van het  'gezond verstand' en is het vervoer inregelen op eigen verantwoording. Mocht je het niet zien zitten met zo veel mensen in een auto, dan is het verstandig om op eigen gelegenheid naar de wedstrijd te gaan.

Sporters jeugd:

• 7 volwassenen mogen mee de kleedkamers in om de kinderen te helpen om te kleden.
  • Eigen jeugd doucht zich thuis, zowel na de training als na de wedstrijd!

Kantine:

• De kantine is geopend tijdens de gebruikelijke tijden, wel zijn er de nodige aanpassingen:
  • In de kantine zijn looproutes aangebracht. Gebruik de aangegeven ingang/ uitgang en volg de looproute;
  • Iedereen moet zitten, op de aangegeven plekken. Verplaats het meubilair niet. Bij elkaar staan is niet geoorloofd!
  • Betaal zoveel mogelijk met de pin.
  • Ook hier geldt, 18+ > houdt 1,5 meter afstand.
  • Volg de aanwijzingen van de barmedewerkers op!

Binnensporten:

De zaalsporten kunnen helaas pas per 01-09-2020 binnen sporten! Dit heeft te maken met de ventilatie, deze dient nog aangepast te worden. Momenteel is er nog geen 100% luchtverversing, dit wordt z.s.m. geregeld. Wij als bestuur willen niet het risico nemen door nu toch binnen te sporten, terwijl dit nog niet op orde is. Tot die tijd zal er, indien mogelijk, buiten gesport worden.

Mochten de aanpassingen eerder klaar zijn dan 01-09, dan worden de leden op de hoogte gebracht door zijn/ haar trainer en/of leider.

Corona-manager:

Elk team dient een corona-manager aan te stellen. Hij/ zij is verantwoordelijk voor de volgende taken: na gebruik van de kleedkamers de banken en deurklinken even afnemen met de reinigingsspray. Controleren of er voldoende afstand gehouden wordt.

Bij alles geldt: Gebruik uw gezond verstand!

Heeft u vragen, stel ze gerust aan een van de bestuursleden. Dit kan door een van hun aan te spreken of te mailen naar: [email protected]

Ook willen wij u wijzen op de diverse sites, waar u ten alle tijde, de actuele maatregelen en richtlijnen kunt nalezen: